Protege tu información: Copias de seguridad en la nube con Esolvo Cloud Backup
4 diciembre, 2023Descubriendo Grup Gavarres: Un referente en la cultura catalana
15 diciembre, 2023Aquest 2024 ens depara un canvi radical en com es comportarà el màrqueting, en part, gràcies a la inclusió sense precedents de la IA
A parer meu, la combinació de les dades actitudinals i de comportament ajudaran els especialistes en màrqueting a perfeccionar les seves estratègies de creixement per l’any vinent. T’explico quines són les 10 tendències que marcaran el camí:
- La IA trobarà el seu camí – Un 67% dels especialistes en màrqueting se senten positius sobre les possibilitats de la Generació IA. I ja que la indústria està explorant casos d'ús en el procés de desenvolupament de contingut, la necessitat de comprendre l'efectivitat d'aquesta producció serà encara més important l'any que ve i en endavant.
- La cultura és el primer – Els consumidors són cada vegada més vocals en les seves demandes a les marques. En l'àmbit mundial, un 80% dels consumidors diuen que "fan un esforç" per comprar a empreses que donen suport a causes importants per a ells. Mirant cap al futur, els processos per gestionar el risc confrontacional hauran d'estar integrats en la planificació de màrqueting, per assegurar que les marques estiguin en sintonia amb la cultura més àmplia.
- El control del missatge es troba amb la cultura de cancel·lació – El 2024, seran aquells que parlin sobre temes globals d'una manera consistent amb el seu ADN, i que després defensin la seva postura, els que conquistaran els cors dels consumidors, malgrat les possibles controvèrsies a curt termini.
- La batalla per l'atenció i les emocions s'intensificarà – La importància de l'atenció en l'efectivitat dels mitjans i la creativitat està ben establerta, però el 62% dels especialistes en màrqueting encara prefereixen utilitzar mètriques de comportament contundents com el temps de visualització. L'ús de prediccions d'atenció basades en IA ja està en augment i està destinat a jugar un paper més important el 2024, permetent als especialistes en màrqueting mesurar l'atenció a gran escala en els anuncis digitals.
- Canvi cap a mesures holístiques d'èxit – Sabem que el 42% de les empreses ara incorporen mètriques de sostenibilitat en els seus KPI, en comparació amb el 26% el 2021. Aquesta tendència assenyala un canvi cap a l'equilibri entre guanys, planeta i persones, no com a compromís, sinó com a estratègia empresarial.
- Cal innovació radical per impulsar el creixement sostenible – Les marques percebudes com a innovadores aconsegueixen tres vegades més creixement que aquelles que no ho són. Però veiem nivells molt baixos d'innovació en l'època posterior a la Covid. La innovació, especialment la innovació radical, serà important per a totes les marques que vulguin trobar el millor camí cap al creixement el 2024.
- Les marques desafiants es fan camí – La indústria de productes de consum massiu (FMCG/CPG) ha vist com les marques desafiants impulsen un creixement desproporcionat en buscar desafiar conceptes establerts, idees, necessitats del consumidor i ocasions. Amb 1 de cada 2 compradors globals preferint comprar marques més petites sempre que sigui possible, veurem com aquestes continuen tenint èxit. Les marques grans han de treballar en agilitat, velocitat al mercat, orientació al consumidor i presa de decisions basada en dades per mantenir el ritme.
- El poder de la “premiumització” – Amb la inflació afectant les butxaques dels consumidors i els productes de marca pròpia guanyant quota de mercat, les marques recorren a promocions de preu, reducció de mida i descomptes per mantenir la seva quota de mercat. Analitzem dades mostren que la “premiumització” és un camí cap a l'èxit: aquest 2023. El 2024, els especialistes en màrqueting se centraran en la gestió de preus per assegurar que el preu i el valor estiguin alineats.
- La vida més enllà de la barra de cerca – La cerca està passant per un període de ruptura amb l'auge de la IA i els models de llenguatge grans; cosa que es reflecteix en el fet que els motors de cerca en línia són ara el cinquè punt de contacte més fort en termes d'impacte en la marca, davant del lloc 11 el 2018. Ara és el moment que les marques revisin la seva estratègia digital i el seu contingut per assegurar-se que estiguin presents allà on es troben els consumidors.
- El comerç al detall s'endinsa en el negoci de la publicitat – Enmig dels canvis en el comportament del consumidor, els mitjans detallistes són ara un canal essencial per interactuar amb els compradors; les nostres dades mostren que el 56% dels professionals de mitjans al detall als Estats Units i Canadà invertiran més en mitjans detallistes en el futur. Mirant cap al 2024, els compradors i venedors necessiten una mesura independent i sense restriccions dels mitjans per recolzar la prova del rendiment del canal i crear millors experiències publicitàries.
Una cultura d'aprenentatge continu i la presa de decisions basada en dades són essencials perquè els especialistes en màrqueting naveguin pel canvi tècnic i cultural que estem vivint. La Generació AI no és una moda, sinó un desenvolupament transformador que ja està impactant profundament a la nostra indústria. Però la tecnologia sense enginy humà és inconseqüent, i aquesta és la subtilitat que prové de la intersecció de dades significatives i experiència.
Les tendències de màrqueting 2024 destil·len en una guia pràctica les eines i coneixements necessaris que els especialistes en màrqueting necessiten per estar a la avantguarda.