La companyia ha acomiadat més de 700 empleats i ha tancat la seva aplicació a la Xina. Aquesta decisió se suma als 270.000 llocs de treball que s'han perdut al sector tecnològic en els últims sis mesos.
#Microsoft ha retirat #LinkedIn de la #Xina, convertint-se en la darrera xarxa social occidental a abandonar el mercat xinès. Tot i haver complert 20 anys aquest any, la plataforma ha decidit acomiadar 716 empleats a causa de la crisi.
El CEO de LinkedIn, Ryan Roslansky, ha compartit al bloc de la companyia una explicació de la situació actual i les raons darrere d'aquestes mesures. En un correu electrònic, Roslansky va assegurar que "a mesura que guiem LinkedIn a través d'aquest panorama que canvia ràpidament, estem realitzant canvis a la nostra Organització empresarial global (GBO) i la nostra estratègia a la Xina que donaran com a resultat una reducció de funcions per a 716 empleats".
La decisió d'acomiadar més de 700 empleats es deu als canvis en el comportament dels clients i el creixement més lent dels ingressos. LinkedIn està implementant modificacions en resposta a un entorn global, en canvi, constant i a un desafiant panorama macroeconòmic.
La decisió de LinkedIn d'acomiadar més de 700 empleats i abandonar la Xina és un indici més de la difícil situació que està enfrontant el sector tecnològic actualment i de la importància d'adaptar-se a un entorn en canvi constant.
La companyia planeja reenfocar la seva organització empresarial global per impulsar-ne el creixement, centrant-se en tres àrees principals: reorganització del treball, agilitat i alineació d'equips.
Pel que fa a la Xina, LinkedIn ha tingut una relació tensa des del principi. El 2014, la plataforma va ingressar al mercat xinès sota el seu propi nom, però amb una versió adaptada per complir els requisits del país. A tindre en compte que, per al 2021, LinkedIn comptava amb 50 milions d'usuaris al país.
Tot i això, la companyia ha considerat la seva presència a la Xina com un "entorn operatiu desafiant" a causa dels estrictes controls sobre el contingut publicat a la plataforma i les restriccions amb relació a la llibertat d'expressió. Amb el tancament de la seva aplicació xinesa, LinkedIn reduirà significativament la seva presència al mercat, encara que mantindrà empleats al país als departaments de recursos humans i màrqueting. L'estratègia se centrarà a ajudar les empreses que operen a la Xina en àrees com ara contractació, màrqueting i capacitació a l'estranger.
Estarem atents als moviments de la plataforma. (Esolvo)