
Oberta la quarta convocatòria del Kit Digital
15 setembre, 2023La denominada "influencer economy" està a les portes d'un canvi sísmic. La popularitat de TikTok i el seu algoritme, que privilegia els continguts abans que els creadors, ha impulsat moltes marques i agències a invertir més en el contingut generat per l'usuari (UGC) de petits influencers i a desvincular-se de les grans celebritats d'internet.
Durant la pandèmia, moltes marques es van veure obligades a utilitzar aquest denominat UGC i van obtenir tan bons resultats que han acabat integrant-lo de manera permanent en les seves estratègies de màrqueting.
Després de més d'una dècada invertint grans quantitats de diners en influencers, les marques estan pactant acords molt més econòmics amb creadors amateurs i omplint les xarxes socials de contingut autèntic i connectat amb els usuaris.
Les marques estan passant de contractar “influencers” a operaris externs que creïn contingut amb el seu producte i que tinguin capacitat per moure’l. En aquest nou context, els índexs d’interès o xifres de seguidors dels influencers estan deixant de tindre importància.
Segons un recent estudi, el 83% dels nord-americans ha publicat alguna vegada UGC a les xarxes socials, en forma d'imatges (52%), ressenyes (51%) o comentaris (44%).
L'UGC és autèntic, i per això connecta més fàcilment amb l'audiència, perquè democratitza el contingut.
Moltes agències no focalitzen la seva estratègia en continguts UGC, però sí que el reutilitzen per donar suport a les campanyes. Amb aquest paradigma de la publicitat, avui en dia ens queda clar que com més càrrega de producció tenen les campanyes, menys connecten amb els consumidors.
Per a aquells anunciants que no disposen de pressupostos publicitaris alts, l'UGC pot ser una opció tant assequible com eficaç per generar leads i augmentar les conversions, especialment en sectors com el retail i la restauració.
No obstant això, és important tenir en compte que, en termes de conversió, la responsabilitat no recau en un sol creador, sinó en un conjunt de creadors.
Malgrat l'auge de l'UGC, els influencers de més renom no veuran perillar els seus ingressos i continuaran guanyant diners.
Tot i això, els “influencers” encara són la millor opció per generar opinió de productes i marques en contraposició als creadors amateurs que omplen el buit de ser els representants i users directes d’aquests productes i marques.
El contingut generat per l'usuari és una estratègia de màrqueting cada vegada més efectiva. És autèntic, connecta amb l'audiència i és assequible. Per aquests motius, les marques i agències estan augmentant la seva inversió en aquest tipus de contingut.