
Les còpies de seguretat que garanteixen les dades de la teva empresa
13 agost, 2021
Les vacances suposen un caos per la teva empresa? Un CRM com Escio t’ho farà més senzill
19 agost, 2021GTD: Un sistema de confiança extern a la nostra memòria.
Sempre ho deixes tot per a l'últim moment? Tens la sensació que no ets capaç de complir amb les teves obligacions? Llavors, ets el candidat perfecte per provar el sistema d'autogestió GTD.
Getting Things Done és un mètode de productivitat desenvolupat per David Allen, consultor sobre productivitat, que ha estat acceptat mundialment com una de les metodologies més eficients d'organització personal.
El GTD es basa en el principi que una persona necessita alliberar la seva ment de les tasques pendents guardant-les en un lloc específic, de manera que no sigui necessari recordar el que cal fer i es pot concentrar a fer les tasques.
D'on ve el nom Getting Things Done?
Getting Things Doni és el nom del llibre de David Allen on explica per primera vegada tot el seu mètode de productivitat. El llibre, que s'ha traduït com Organitza't amb Eficàcia, explica què és GTD i tota la metodologia amb alguns exemples i, especialment, comptant els motius de per què és bo organitzar-se mitjançant aquesta metodologia.
Què és el mètode GTD?
David Allen afirma que la nostra memòria és ineficient. Utilitza sovint aquest exemple: quantes vegades la nostra memòria ens ha recordat alguna cosa en algun moment en el qual no podíem fer res sobre aquest tema? I quantes vegades la nostra memòria no ens recorda alguna cosa quan sí que podem o hem de fer-ho? Getting Things Done aposta per tenir un sistema organitzatiu amb el qual puguem confiar, extern a la nostra memòria, que ens permeti recordar les coses que hem de fer en el moment adequat.
Amb aquest sistema, la nostra ment pot estar tranquil·la sabent que no se li escapa res i, per tant, pot dedicar-se a fer el que toca: treballar en accions concretes, de manera creativa i eficient. Aconsegueix fer fàcil l'emmagatzematge, seguiment i revisió de tota la nostra vida, de tot el que tenim o volem fer.
En Carles Martín, empresari, emprenedor i actual Director General d’ASISgrup ens explica com aplicar aquest mètode en aquest vídeo. I com Escio és una eina eficaç per organitzar les diferents accions dins d’un projecte.
Tot en un sol entorn de treball